loading...
فراترینها | خاص ترین وعجیبترین و کمیاب ترین آموزش علمی فرهنگی هنری ورزشی فناوری آشپزی زناشوی
کیا بازدید : 3888 جمعه 21 شهریور 1393 نظرات (0)

خواص اصلی ذرت


ذرت تاثیر گذار در حفظ سلامت قلب

روغن ذرت سبب کاهش کلسترول و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی میشود. همچنین مصرف این روغن برترین راه برای حفظ سلامت قلبه. به این علت که ذرت دارای یک ترکیب مطلوب از اسد چرب مشتق شده است که اجازه میده تا اسید های چرب امگا ۳ باعث از تخریب کلسترول های بد و جایگزین اونها بشن. این موضوع باعث کاهش حملات قلبی و سکته مغزی میشه.

جلوگیری از کم خونی

ویتامین B12 و اسید فولیک موجود در ذرت باعث جلوگیری از کم خونی ناشی از کمبود ویتامین ها میشه. همچنین ذرت دارای سطح قابل توجهی از آهنه که یکی از مواد معدنی ضروری برای تشکیل سلول های قرمز خون به شمار میاد.

ذرت زرد منبع غنی از بتاکاروتن هست که به شکل ویتامین A در بدن نمود پیدا میکنه. این ویتامین بسیار موثر در قدرت بینایی و همچنین طراوت پوست هست.

هشدار: درسته که در بالا گفتیم روغن ذرت میتونه باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی بشه ولی باید توجه داشته باشیم که ذرت حاوی مقدار زیادی از اسید های چربه بنابر این برای افرادی که در حال حاضر دارای بیماری های قلبی هستند، ذرت اضافی و یا مصرف بیش از حد روغن ذرت میتونه خطر ساز باشه.

به طور کلی هر چیزی بیشتر از حد نیاز میتونه خطر ساز باشه و برای بدن مضر باشه. پس باید در مقدار مصرف حتی سبزیجات هم دق کنیم.

فصل ذرته و توصیه میکنم ذرت تازه تهیه کنید و دون کنید. هم بپزید و تازه مصرف کنید و هم مقداری کنسرو و یا فریز کنید تا بعد ها استفاده کنید
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    کدهای اختصاصی
    <--! code --> <--! code -->